Grāmata: Ietekmēšanas māksla 3

Izlasīju vienu interesantu grāmatu(“Ietekmēšanas māksla”), kurā tiek aprakstīts kā pārliecināt cilvēku, un lai neaizmirstu piefiksēju pāris domu graudus(vēl daudzus var atrast pašā grāmatā).

Tas ļāva paskatīties uz ikdienas komunikāciju no cita skata punkta un pavērot cik profesionāli pārdevēji strādā uz mūsu zemabziņu.

Kas slinkāki var izlasīt šo, bet ieteiktu izalsīt pašu grāmatu- tajā tiešam var atklāt daudz ko jaunu:

Cilvēki lielākoties nezin ko viņi grib un nezina kā viņi jutīsies kad to iegūs vai neiegūs.

Cilvēkiem grūti ir mainīties, jo smadzenes ir līdzīgi kā ar iebraukātu ceļu, jo vairāk kaut ko dara vienā veidā, jo lielāka iespēja, ka nākamajā reizē to darīs tieši tādā pašā veidā.

Zemapziņā prāts veic spontānu izvēli. Tam ir tieksme steretipizēt un kateriozēt cilvēkus: kā kāds, kuru jūs satiekat tagad līdzinās kādam, kuru jūs pazināt agrāk. Un piedēvēt viņam tieši tādas pašas īpašības.

Ir ticamāk, ka pozitīvu lēmumu pieņems cilvēks, kurš problēmu izanalizē vienu reizi, nevis tāds, kurš spriež dienām ilgi.

Cilvēku izturēšanās un lēmumi atšķiras no apkārt valdošās vides, piemēram, cilvēks baznīcā izturas savādāk nekā futbola spēlē, utt. Pārdomāti mainot vidi ir iespējams izmainīt lēmumu. Mainot vietu, kur cilvēki sēž ir iespējams izmainīt cik bieži, un ar ko tie komunicē.

Cilvēkam pirmais iespaids rodas pirmajās 4 sekundēs, tādēļ būtiski ir izskatīties cik labi vien iespējams.

Cilvēku lēmuma procesā nekas cits tā nepārliecina, kā ticamība.

Ja jūsu produkts tiek iekļauts sarakstā, tad labāk atrasties vai nu sākumā vai beigās, jo nevienam neinteresē kas atrodas pa vidu, protams, ja saraksts nav veidots pēc kvalitātes un atrasties beigās nozīmē būt sliktākam.

Nekas nevieno tā cilvēkus kā kopīgs ienaidnieks.

Cilvēki grib to, kas ir jau citiem

Bailes kaut ko zaudēt ir daudz lielāka motivācija nekā vēlme kaut ko iegūt

Cilvēki bieži pārvērtē lietu vērtību, kuras jau viņiem pieder

Uzrunāt augstākas vērtības ir daudz svarīgāk, nekā uzrunāt indivīdu atsevišķi

Daudz vienkāršāk ir iespaidot grupu nevis indivīdu atsevišķi

Cilvēki pieņem lēmumus balstoties uz to, kā ir veidots jautājums. Jautājumiem jābūt pozitīviem.

Ja vēlaties pārdod vairāk, nevajag cilvēkiem likt izvēlēties no liela skaita izvēlu, jo tad tie var apjukt un neizlēmības dēļ nenopirkt. Pietiek tikai ar paris iespējām izvēlēties

Ja gribat pārdot ko konkrētu, tad vajag piedāvāt 3 lietas: kura ir par labu klientam(par dārgu), par sliktu(maz funkciju, lētu) un to ko gribat pārdot

Cilvēki, kas iztēlojas pozitīvu nākotni mēdz būt veiksmīgāki nekā pretējie.

Ja cilvēks kaut ko izsaka mutiski, tad ir lielāka iespēja ka viņš to izdarīs, nekā tad, ja viņš to tikai nodomā. Tādēļ nepieļaujiet, lai tiek pateikts- nē, to pēc tam ir gūti mainīt.

Dodiet kādam kaut ko par noteiktu summu un viņi jutīsies spiesti atdarīt jums ar to pašu.

Lieciet par sevi atcerēties, sūtiet atgādinājumus vai reklāmas rakstus.

Piedāvājiet klientiem kā papildu labumu kaut ko tādu, kas jums maksās maz, bet klientam var šķist ļoti noderīgi. Piemēram, garantiju vai apkopes remontu jaunai automašīnai, jo 95% gadījumā viņa nesaplīsīs un tāds remonts nemaz nebūs vajadzīgs.

3 thoughts on “Grāmata: Ietekmēšanas māksla

  1. Reply Eking Dec 22,2008 10:35 am

    Paldies par domu graudu apkopojumu! ”Ietekmēšanas mākslas” grāmatu izlasīju 2 gadus atpakaļ un man visvairāk iespiedās atmiņā, ka cilvēku spēj ietekmēt vide vistiešākajā mērā! Tur bija interesants apraksts par hoteļiem un cilvēku uzvedību dažādās vidēs! Kopumā grāmata ir ļoti vērtīga, jo sniedz ieskatu kā darbojās lielās korporācijas un uzņēmumi saistīti ar tirdzniecību, ir izklāstīta cilvēka uzvedība un izvēles ietekmēšanas māksla. Es grāmatu vērtēju 10/10.

  2. Reply possibility Jan 10,2009 10:29 pm

    Wow! Ļoti liels paldies. Tiešām vērtīga informācija. Lai jums veicas.

  3. Reply JānisM. Dec 7,2014 4:01 pm

    Tagad atliek katram krietni piedomāt, kā tos izmantot savā labā 🙂

Leave a Reply