ITIL COBIT un ISO 27002 standartu atšķirība

Eksistē daudz slavinājuma raksti šīm leģendām apvītām abriviatūrām 🙂 tādēļ lieki būtu pieminēt, ka tās satur IT industrijas labās prakese aprakstus- kā lietām vajadzētu būt organizētām daudzmaz sevi cienošā IT uzņēmumā.  Protamas var jau izlikties, ka tie nav vajadzīgi, mēģinot izgudrot vēl vienu divriteni, uzkāpjot uz grābekļiem, kuriem citi jau atraduši pretlīdzekļus…

Ar ITIL jau biju iepazinies un tādēļ darbā, rodoties nepieciešamībai pielietot COBIT standartu- likās interesanti sākumā papētīt vai vispār vajag tajā iebraukt, jo- ja jau abi ir labās prakses standarti, tad vajadzētu pietikt zinot tikai vienu 🙂

Atradu vienu labu skaidrojumu šo standartu atšķirībām un sākot iepazīt COBIT nevar tam nepiekrist:

ITIL- satur labās prakses pierakstus par tēmu- kā vajadzētu darbu organizēt- tāds kā know how;

Cobit- satur labās prakses pierakstus par tēmu- kam tieši vajadzētu  būt un kādām kontrolēm vajadzētu uzņēmumā eksistēt, lai varētu nodrošināt effektīvu tās darbību;

ISO 27002- esot drošības standarts- iepzainies vēl nēesmu, bet noteikti ar laiku;

Tātad Cobit ir vairāk paredzēts auditoriem, jo tajā ir aprakstīts par procesiem un kontrolēm, kurām ir jābūt organizācijā(detalizētāk neapskatot, kā tieši tām vajadzētu darboties), bet ITIL jau vairāk no prakses viedokļa- kā organizēt tā darbību, piemēram, kā organizēt helpdesk, kādas funkcijas tam jāveic, utt.

Tad īsumā par Cobit un ITIL:

Par Cobit īsumā un LV ir aprakstīts LU e-studijas materiālā, tomēr lai sāktu rasties kaut kāda sajēga nāksies vien lasīt orģinālu(bezmaksas, tikai jāreģistrējas)- no ISACA.org, pagaidām aktuālā ir 4.1 versija.

ITIL arī eksistē turpat apraksts, taču  tāpat lai kaut ko drusku saprastu ir jālasa grāmatas, kuras ir vairākas. Bezmaksas literatūru pats neatradu un tādēļ lasīju no grāmatām, kuras var iegūt torentos. Savas vēlākās ITIL zināšanas var pierādīt kārtojot eksāmenu BDA un pēc mēneša saņemot sertifikātu.

Rezumē- kantorim, kas sastāv no 2 adminiem un sekretāres šos standartus ieviest galīgi neatmaksājas un nav pat iespējams, tomēr karjeras attīstībai šīs zināšanas noteikti noder un ir- must know 🙂

Leave a Reply