SEO detalizētāk 3. daļa

Par meklētājiem

Katram no meklēšanas aģentam ir īpaša un unikāla „personība”, kas uz vieniem un tiem pašiem tekstiem, atslēgas vārdiem un lapas izkārtojumu reaģē savādāk.

Katram ir viņiem ir indeksēšanas personalitāte, tādēļ ir iespējama situācija, kad viena lapa no vairākiem meklēšanas aģentiem saņem atšķirīgu skaitu rekomendāciju (norādes).

Piemēram, meklējot pēc viena atslēgvārda viena lapa googles skatījumā ieņems #3 vietu, yahho #96 un msn #23. Lielākoties tas ir skaidrojams ar atšķirīgiem meklēšanas algoritmiem.

Atšķirība ir arī jaunumu parādīšanās ātrums meklētājos, kas arī ir atšķirīgs, piemēram, izmainītu vai jaunu rakstu google un MSN var atēlot pēc trīs dienām, bet yahoo pēc 10 dienām.

Google un MSN meklēšanas aģenti indeksē lapas katru dienu un vairākas reizes dienā un naktī, turpretim Yahoo indeksē reizi nedēļā.

Tai pat laikā dažādi aģenti arī reaģē uz vieniem tekstiem (nevis uz atslēgas vārdu, bet uz pašu pamattekstu) savādāk, vieniem tas liekas pareizāks un tiek ievietots augstākos reitingos, taču citiem tas netiekas tik saistošs.

Google, piemēram, patīk atslēgas vārdi virsrakstos un identiski atbilstoši atslēgas vārdi kontekstā.

Yahoo patīk vairāk Meta title un description lauki vairāk kā pats teksts.

Mājas lapu laika un datuma pazīmei (time and date stamp) ir nozīme, jo ietekmē cik bieži mājas lapa tiek indeksēta. Tādā veidā meklētāji domā, ka lapa tiek biežāk atjaunota, jo statiskām lapām šī pazīme mainās tikai, kad tiek pievienots jauns raksts, taču dinamiskām lapām tas mainās nepārtraukti tiklīdz lapa tiek apskatīta. Tādēļ meklētājiem liekas, ka tās tiek atjaunotas biežāk.

Daži meklētāji mēģinot atklāt izmaiņas lapās skatās failu izmērus.

Lielākā problēma ir tā, ka meklēšanas aģentiem pielāgoti teksti ir grūti lasāmi cilvēkiem, un otrādi, cilvēkiem uzrakstītiem tekstiem nebūs pietiekami daudz atslēgas vārdu, lai tas pietiekamie ieinteresētu meklētājus.

Tādēļ ir iespējams to appiet saglabājot labu rakstu lasītājiem un iekļaujot tajos „spider food”, kur atslēgas vārdus ievietot anotācijās vai galvenēs/kājenēs (header/footer).

Vēl viena lieta, kam jāpievērš uzmanība ir tā saucamie meklētāju mēstules (spami). Tādi ir indeksējamie spami, kuru vienīgais uzdevums ir piemānīt meklētājus, šajās lapās nav nekādas noderīgas informācijas, tās nodarbojas tikai ar apmeklējumu ģenerēšanu un naudas pelnīšanu izmantojot reklāmas.

Otrs veids ir lapas, kuras bieži un īsā laikā iesniedz lapas meklētājiem apskatei, kā rezultātā lapa nokļūst melnajā sarakstā un netiek attēlota meklētājos.

Galvenais nosacījums: izveidojot jaunu lapu iesniedziet to meklētājiem un paskatieties vai tā ir sākta indeksēt, ja nē tad atkārtojiet to pēc kādām 10 dienām.

Leave a Reply